Topp 3

En blogg med enbart listor

Topp 3 listbloggar!

Kategori: Allmänt

Jag har alltid älskat att lista saker och har under en längre tid funderat på att starta en listblogg och nu tänkte jag att jag skulle göra slag i saken.
Jag kommer göra listor på allt möjligt och omöjligt, en del seriösa och kanske ännu större del oseriösa dock med en hint av seriositet. Förhoppningsvis kan någon finna någon slags underhållning i det hela iaf.
Det kommer förmodligen aldrig bli en enbart topp 3 lista, kommer nog oftast röra mig med ett topp 10-format, men det fick bli det namnet på bloggen, dels för att topptio.blogg.se var upptaget av någon idiot som startat en blogg med det namnet för tre år sedan men aldrig skrivit något och dels för att "topp 3" är lite av ett favorituttryck för mig som beskriver något som är bra men inte vansinnigt bra. Hoppas på att denna blogg kan bli topp 3 listbloggar in that sense.
Idén till denna blogg uppstod när jag plötsligt började fundera om det fanns någon "Topp 10 Luthers teser". Jag tror inte det finns så därför tänkte jag att jag skulle starta denna listblogg med just denna lista. Hur den kommer se ut och vilka kriterier som jag ska gå efter är fortfarande lite oklart men jag ska genast börja fila på listan och den kommer nog komma upp här snart och efter det tänkte jag väl åtminstone försöka få upp ett par listor i veckan.
 
Har ni förslag på listor så tar jag gärna emot dem och ser vad jag kan hitta på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: